FANDOM

Naomi Watts — brytyjska aktorka filmowa, która wcieliła się w rolę Evelyn Johnson-Eaton, w filmowych adaptacjach Zbuntowana oraz Wierna cz.1.

BiografiaEdytuj

Naomi Watts zapragnęła zostać aktorką, kiedy jako 12-latka obejrzała film "Sława". Za zgodą mamy wzięła udział w castingu do reklamy bikini, lecz na niewysoką, kościstą blondynkę nikt nie zwrócił uwagi. Podczas tego castingu zaprzyjaźniła się z rudowłosą dziewczyną, która zaproponowała Naomi, by razem wróciły do domu. Tak rozpoczęła się trwająca do dziś przyjaźń Watts z Nicole Kidman. W 1991 roku obie zagrały w filmie "Randka na przerwie". Nicole dostała jedną z głównych ról, Naomi stanowiła tylko tło. Kiedy Kidman przeprowadziła się do Ameryki, a jej kariera nabrała rozpędu, dla Watts przeprowadzka do Hollywood była początkiem wspinania się po drabinie sukcesu. Po przyjeździe do Los Angeles w 1993 roku, Naomi grała w podrzędnych filmach, które nie zdobywały pozytywnych opinii. Sytuacja zmieniła się za sprawą filmu Davida Lyncha "Mulholland Drive", gdzie zagrała główną rolę. Następnie wystąpiła w remake'ach japońskich horrorów "Ring" i "Ring 2", które wyniosły ją do czołówki hollywoodzkich gwiazd. Kolejnym przełomowym dla Naomi filmem było "21 gramów" w reżyserii Alejandro Gonzáleza Iñárritu. Za rolę w tym filmie została nominowana do Oscara i nagrody BAFTA. Rola w "King Kongu" to kolejny dowód, że gwiazda trafiła do grona najpopularniejszych aktorów Hollywood.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki