FANDOM

Fazioni.gif

Wszystkie frakcje

Frakcje — społeczeństwo jest podzielone na frakcje. Jest ich pięć, a każda z nich ma określone zachowania, ograniczenia, teren i zasady.  Do frakcji należą: Altruizm, Erudycja, Nieustraszoność, Prawość, Serdeczność. Frakcje były eksperymentem genetycznym, zmianą charakteru poprzez usuwanie i dodawanie cech. Co jakiś czas rodzili się ludzie zdrowi w genach, tak zwani Niezgodni. Miasto z frakcjami było otoczone murem.

Symbole Edytuj

Indeks.jpg

Każda frakcja charakteryzowała się własnymi symbolami, a podczas Ceremonii Wyboru szesnastolatkowie wkrapiali swą krew do odpowiednich naczyń.
Symbole:

  • Altruizm symbolizowały dwie dłonie, złączone w uścisku.
  • Serdeczność oznaczało drzewo.
  • Nieustraszoność charakteryzowała się znakiem z widniejącym na nim płomieniem.
  • Erudycję odznaczało oko.
  • Prawość rozpoznać można było po wadze szalkowej.

Natomiast ludzie, którzy są niezgodni i zagrażają społeczeństwu są likwidowani. Jeśli na teście nie wyjdzie u danej osoby ani jedna frakcja to jest on bezfrakcyjny i nie zadaje się już ze swoją rodziną, ani ze swoimi byłymi przyjaciółmi. Gdy test przebiegnie pomyślnie, czyli będzie się pasowało tylko do jednej frakcji, albo aż do jednej, wtedy wybierasz, w której frakcji chcesz być. Jeżeli wybierzesz inną frakcję, niż tę, w której są twoi rodzice i reszta rodziny, to nie możesz tam wrócić, ani z nimi rozmawiać - „Frakcja ponad pokrewieństwo”.

Cechy charakterystyczne Edytuj

Altruizm Edytuj

Członkowie tej frakcji uznawali, że czyjeś dobro jest ważniejsze od własnego, toteż ochoczo pomagali innym, zwłaszcza bezfrakcyjnym, którzy znajdowali się w trudnej sytuacji. Altruiści ubierali się na szaro, a mężczyźni z tej frakcji ścinali włosy na krótko, natomiast kobiety wiązały je w ciasny kok. Ludzie mieszkający w Altruizmie nie mieli w domu ozdób, które uważali za zbędne, a lustra ukrywali za przesuwanymi panelami. Odsłaniali je tylko podczas ścinania włosów. Do tej właśnie frakcji przed testem i własnym wyborem należała Beatrice (Tris) Prior.

Erudycja Edytuj

Frakcja ludzi inteligentnych, bystrych, z nieprzeciętną umiejętnością wysławiania się. U Erudytów w sposób szczególny stawia się nacisk na odkrywczość i analizę współczesności w różnych aspektach. Młodych Erudytów kształci się od samego początku ich świadomości, a po wyborze frakcji i pomyślnym zaliczeniu nowicjatu, Erudyci zostają przydzieleni do prac związanych z wrodzonymi i nabytymi przez nich umiejętnościami intelektualnymi. Do tej frakcji po własnym wyborze należał brat Tris, czyli Caleb Prior.

Nieustraszoność Edytuj

Frakcja ludzi odważnych. Ceni się tam nie przemyślane decyzję, w których robi się coś odważnego. Na początek transfery i nowicjusze muszą wskoczyć do pociągu,wskoczyć na dach i skoczyć z niego. Z tej frakcji pochodzili Uriah i Marlene.

Prawość Edytuj

Frakcja ludzi uczciwych. Często dochodzi do kłótni, ponieważ wszyscy mówią prawdę mimo, że jest to przykre. Np. Mówi się komuś prosto w twarz ''Jesteś gruby'' Niektórzy uważają ją za zbędną. Z tej frakcji wywodził się Peter Hayes

Serdeczność Edytuj

Frakcja osób życzliwych. Wszyscy chodzą uśmiechnięci i są dobrzy wobec siebie.Przez całe dnie pracują na roli. Hodują zboże, warzywa i owoce. Mają szklarnie,w których hodują kwiaty i inne jadalne rośliny. Są jedną z najpotrzebniejszych frakcji. Należą do niej między innymi Johanna Reyes i Robert Black.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki