FANDOM

Evelyn Johnson-Eaton
12316387 997627146984357 1730799968922551015 n
Wiek ok. 40 lat
Frakcja rodzinna Erudycja
Frakcja wybrana Altruizm, potem Bezfrakcyjni
Płeć Kobieta
Rodzina Marcus Eaton (były mąż)
Tobias Eaton (syn)
Kristin Johnson (siostra)
Sojusznicy Edward i inni Bezfrakcyjni
Wrogowie Jeanine Matthews

Marcus Eaton

Występuje
Zbuntowana
Wierna
Początek trylogii Niezgodna: Cztery
Wspomniana Niezgodna
Aktorka Naomi Watts

Evelyn Johnson-Eaton — przywódczyni bezfrakcyjnych. Matka Tobiasa i była żona Marcusa Eatona. Gdy opuściła Altruizm, członkowie jej dawnej frakcji utrzymywali to w sekrecie i mówili, że zmarła z powodu komplikacji podczas ciąży, w której tak naprawdę nie była.

BiografiaEdytuj

Evelyn JohnsonEdytuj

Kobieta urodziła się w Erudycji, ale zrozumiała, że tam nie pasuje zanim jeszcze przeszła Test Przynależności. Transfer z Erudycji do Altruizmu.

Została tam przyjęta i wiodła spokojne życie.

Evelyn Eaton Edytuj

00000000000

Do czasu, aż nie spotkała Marcusa Eatona, swojego przyszłego męża. Pobrali się i można podejrzewać, że na początku darzyli się uczuciem, ponieważ mieli syna-Tobiasa. Marcus upozorował jej śmierć mówiąc, że zmarła z powodu komplikacji podczas ciąży, w której nie była. Odtąd musiała żyć jako bezfrakcyjna bez żadnego kontaktu z dzieckiem.

Tobias Eaton Edytuj

Evelyn dowiedziała się, że syn zmienił frakcję, ponieważ wśród bezfrakcyjnych miała szpiega obserwującego ceremonie wyboru. Po czasie zostawiła w jego pokoju liścik, z zaszyfrowaną prośbą o spotkanie.

Przywódczyni Bezfrakcyjnych Edytuj

Evelyn spotyka syna, jego dziewczynę, Caleba i Susan w siedzibie Bezfrakcyjnych i przekonuje Tobiasa, zjednoczyli się z bezfrakjcyjnymi. Po sojuszu pokonuje Erudycję i zdrajców Nieustraszonych, bezfrakcyjni przejmują kontrolę nad wszystkimi broniami.

,,Za Płotem" Edytuj

Tobias Eaton razem z Tris i przyjaciółmi oszukują Evelyn i wyjeżdżają ,,za płot". Czasami Tobias widzi matkę na ekranach w Agencji. Widać tam, jak wpatruje się w pamiątkę po synu. Chłopakowi robi jej się żal.

Chicago Edytuj

Pojawia się ponownie, gdy syn widzi jej karę dla Marcusa, aby opuścić Chicago i nigdy nie wracać. Ale Marcus ukrył się w pobliżu budynku Hancocka, a później spotyka się z Johanną Reyes i tworzą grupę Wiernych. Evelyn odnajduje serum śmierci w Erudycji i zatrzymuje je. Po tym, Agencja postanawia wyczyścić pamięć mieszkańcom miasta, ale zostaje ono uratowane przez tych, którzy nie chcą, aby wyzerować pamięć, Evelyn opuszcza miasto, ale wraca po dwóch latach.

Wygląd Edytuj

W książce Tris twierdzi, że Tobias jest podobny do Evelyn. Jednak te same cechy sprawiają, że nie jest ona piękna. Ma orli nos i czarne kręcone włosy.

"Za stołem stoi kobieta w średnim wieku.Ma czarne kręcone włosy i oliwkową skórę.I surowe,ostre rysy - jest prawie brzydka,ale nie do końca.(...)W tej samej chwili dociera do mnie,że on i kobieta mają takie same haczykowate nosy-u niej nos wydaje się co prawda za duży, ale u Tobiasa jest w sam raz. Mają też jednakowe mocne szczęki i, wyraźnie zarysowane podbródki,wąskie górne wargi odstające uszy. Tylko ich oczy są inne - jego niebieskie,a jej tak ciemne, że niemal czarne".

- Zbuntowana, rozdział 8.

OsobowośćEdytuj

Evelyn bardzo kochała swojego syna, dlatego była przygnębiona, gdy ją opuścił. Nie ufała Tris pewnie z powodu, że była jego dziewczyną. Jest władcza, uparta i nieustępliwa.

Etymologia imieniaEdytuj

Evelyn to imię pochodzenia celtyckiego (radość, światło) lub wywodzące się z hebrajskiego imienia Eva, od słów hajja lub hawwa (wzięta od męża lub dająca życie).

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki