FANDOM

Cara
Wiek 18 lat

20 lat (Epilog)

Pochodzenie Erudycja
Frakcja Erudycja
Płeć Kobieta
Rodzina Will (młodszy brat)
Sojusznicy Tobias Eaton (przyjaciel)

Tris Prior (przyjaciółka)
Christina (przyjaciółka)
Matthew (przyjaciel)
Caleb Prior (przyjaciel)
Uriah Pedrad (znajomy)
Fernando (znajomy)

Wrogowie Jeanine Matthews

David

Występuje Niezgodna

Zbuntowana
Wierna

Los Żyje
Aktorka Nie występuje w filmach

Ale kiedy Will prezentuje mnie Carze, swojej starszej siostrze, ta obdarza mnie spojrzeniem, od którego uschłaby roślina, i nie wyciąga do mnie ręki.

Tris Prior

Cara — starsza siostra Willa, występuje we wszystkich częściach trylogii Niezgodna. Bohaterka mocno wierzyła w przekonania swojej frakcji. Jak inni Erudyci, była pewna, że Altruizm wcale nie zbiera jedzenia dla bezfrakcyjnych, a jedynie gromadzi je dla siebie. Zrozumiała, że źle oceniła frakcję Tris, gdy zaatakowano Altruizm. Stanęła przeciwko Jeanine Matthews.

BiografiaEdytuj

Szesnaście latEdytuj

Jej Test Przynależności wykazał jednoznaczny wynik, Erudycję. Dziewczyna w wieku szesnastu lat jak większość wybrała swą rodzinną frakcję i w niej została.

Osiemnaście latEdytuj

Podczas Dnia Wizyt Cara przyszła odwiedzić swojego brata, który był transferem z Erudycji w Nieustraszoności. Nie wydawała się niezadowolona z tego, że zmienił on frakcję, ale gdy zobaczyła matkę Beatrice, zaczęła kłótnię na temat Altruizmu, która skończyła się grożeniem Tris pod adresem Cary. Natalie Prior na szczęście odsunęła córkę od dziewczyny, by ta nikogo nie uderzyła.

RebeliaEdytuj

Tak czy inaczej nie musisz jej wybaczać, ale powinnaś postarać się zrozumieć, że nie zrobiła tego z wyrachowania, tylko ze strachu. W ten sposób będziesz mogła na nią patrzeć, nie chcąc jednocześnie jej przywalić w ten wyjątkowo długi nochal.

—Cara

Kiedy Beatrice uśmierciła brata Cary, ta zrozumiała ją, ponieważ wychowana w Erudycji patrzyła na wszystko w sposób logiczny. Dziewczyna zaprzyjaźniła się z Christiną, ukochaną Willa. Mimo zrozumienia, nadal nie lubiła zabójczyni swojego brata i obraziła ją, podczas rozmowy z Christiną, co Tris Prior słyszała i lekko gniewała się na Carę, ale wiedziała, że ta mimo wszystko trochę jej pomogła. Cara została zdrajczynią Erudycji, choć niektórzy nie do końca wierzyli w jej faktyczną zmianę poglądów na temat dawnej frakcji. Dziewczyna jednak nie przejmowała się tymi oskarżeniami. Z czasem zaczęła akceptować Beatrice, ale nigdy nie była pewna, czy wybaczyła jej w stu procentach.

Agencja Bezpieczeństwa GenetycznegoEdytuj

Cara razem z resztą ekipy wyjechała za mur miasta i tam zamieszkała w Agencji Bezpieczeństwa Genetycznego. Wzięła udział w misji rozpylenia serum pamięci w Agencji, podczas której najprawdopodobniej została zaatakowana, w związku z czym jej wkład w zadanie nie był zbyt wielki. W akcji zginęła Tris Prior zamiast Caleba, który pierwotnie miał wejść do laboratorium. Cara jako pierwsza starała się pocieszyć Tobiasa po stracie ukochanej.

Dwa lata późniejEdytuj

Cara wzięła udział w rozsypaniu prochów Beatrice. To właśnie ona niosła urnę, w której się one znajdowały.

CharakterEdytuj

Albo jak Cara, ona wybaczyła dziewczynie, która strzeliła jej bratu w głowę.

Tris Prior

Cara, jak przystało na Erudytkę, na wszystko patrzyła logicznie. Na początku wierzyła swojemu przywódcy, Jeanine Matthews, potem jednak zdała sobie sprawę, że kobieta nie ma racji i zdecydowała się wystąpić przeciwko niej. Starała się zrozumieć innych, ale podczas czytania książki można dostrzec, że była także lekko arogancka i pewna siebie. Do wszystkiego podchodziła z odpowiedzią, a nie z pytaniem. Była podręcznikową Erudytką.

RelacjeEdytuj

Tobias EatonEdytuj

Razem z Cztery dziewczyna była bardzo zaprzyjaźniona. Często pomagała mu podejmować odpowiednie decyzje, udzielała rad i pocieszała chłopaka w trudnych chwilach. Przekomarzała się z nim i czasami droczyła. Oboje darzyli się zaufaniem.

Tris PriorEdytuj

Cara na początku nie lubiła Tris, ponieważ pochodziła z Altruizmu, a potem, gdy dziewczyna zabiła jej młodszego brata Willa, chociaż zrozumiała powód, dla którego to zrobiła, nadal nie potrafiła jej wybaczyć. Zaczęła ją torelować pod koniec drugiej części i zaprzyjaźniła się z nią niedługo przed jej śmiercią. Nigdy nie były do siebie zbytnio przywiązane, ale szanowały się i zawsze mogły liczyć na wzajemną pomoc.

Caleb PriorEdytuj

Nie pochwalała postępowania Caleba, gdyż ten zdradził ich wspólną frakcję. Mimo to często z nim dyskutowała, ponieważ był Erudytą i rozumiał jej tok myślenia. Można nawet zauważyć, że go polubiła i często ją z nim widywano.

Christina Edytuj

Przyjaźniły się ze sobą. Cara starała się pocieszyć Christinę, gdy ta dowiedziała się prawdy na temat śmierci Willa . Była dla niej oparciem i przekonywała dziewczynę, aby spróbowała wybaczyć Tris Prior, ponieważ ta nie zabiła przyjaciela dla przyjemności, tylko dlatego, że nie miała innego wyjścia.

Matthew Edytuj

Cara i Matthew doskonale się nawzajem rozumieli ze względu na podobne zainteresowania oraz ogromny zapał do nauki. Razem pracowali między innymi nad wynalezieniem lepszej wersji serum prawdy, niestety bezskutecznie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki