FANDOM

Caleb Prior
Caleb Allegiant
Wiek 16
Pochodzenie Altruizm
Frakcja Erudycja
Rodzina Natalie Prior (matka) †

Andrew Prior (ojciec) †
Tris Prior (młodsza siostra) †

Liczba lęków Nieznana
Losy Żyje
Występowanie Niezgodna
Zbuntowana
Wierna
Aktor Ansel Elgort
"Powinniśmy myśleć o naszej rodzinie. Ale musimy też myśleć o sobie. "

Caleb Prior – starszy brat Tris. Urodził się w Altruizmie jako pierwsze dziecko Andrewa i Natalie Priorów. Siostra uważała go za wzór bezinteresowności, więc bardzo się zdziwiła, gdy przeniósł się do Erudycji. Pomagał tam Jeanine Matthews w pracach nad serum symulacji.

BiografiaEdytuj

Dzieciństwo Edytuj

Caleb wychowywany był w klasycznej altruistycznej rodzinie. Przyjaźnił się z sąsiadami Susan i Robertem. Dla Tris był wzorem altruisty, lecz ukrywały się w nim cechy Erudycji. Skrywał książki, a jego wypowiedzi zawsze bogate były w informacje. Altruiści nie powinni poprawiać innych, lecz Caleb raz skarcił Tris, gdy ta nie pożyczyła swej skakanki nieznajomej dziewczynie.

Erudycja Edytuj

Według Cary Erudycja dzieli się na dwie strony: Erudyci pragnący wiedzy i marionetki Jeanine. Caleb był w tej drugiej grupie, chociaż z początku doskonale to maskował. Dlatego spotkanie go w siedzibie Erudycji było dla Tris takim szokiem. Caleb swą ambicją i posłuszeństwem szybko zdobył zaufanie Jeanine i został jej asystentem. Prowadził badania nad serum doskonałym. ( Przepraszam ...nad czym ? )

ZbuntowanaEdytuj

Kiedy Tris przybyła do kwatery głównej Erudycji, Caleb pomagał swojej szefowej prowadzić nad nią badania, po czym odprowadził ją na jej egzekucję. Tris udało się uciec, lecz od tego czasu uważała Caleba za podłego zdrajcę. Gdy spotkali się ponownie, chłopak próbował wytłumaczyć, że ona pewnie zrobiła by to samo na jego miejscu, lecz Tris powiedziała że nigdy by go nie odprowadziła na jego własną egzekucję. Caleb wraz z Tris i jej przyjaciółmi wyruszył na misję za ogrodzenie. Kiedy trzeba było znaleźć ochotnika na samobójczą misję, która miała ocalić Chicago przed resetowaniem, Caleb dobrowolnie się zgłosił, bo wiedział, że to jedyny sposób żeby Tris mu wybaczyła. Kiedy siostra szła z nim do pomieszczenia kontrolnego, przypomniały jej się jej własne słowa. Tris zmusiła Caleba żeby został i poszła zamiast niego.

GaleriaEdytuj