FANDOM

"Powinniśmy myśleć o naszej rodzinie. Ale musimy też myśleć o sobie. "

Caleb Prior – starszy brat Tris. Urodził się w Altruizmie jako pierwsze dziecko Andrewa i Natalie Priorów. Siostra uważała go za wzór bezinteresowności, więc bardzo się zdziwiła, gdy przeniósł się do Erudycji. Pomagał tam Jeanine Matthews w pracach nad serum symulacji.

BiografiaEdytuj

Dzieciństwo Edytuj

Caleb wychowywany był w klasycznej altruistycznej rodzinie. Przyjaźnił się z sąsiadami Susan i Robertem. Dla Tris był wzorem altruisty, starannie ukrywał cechy Erudycji. Za łóżkiem miał ukryte książki, a jego wypowiedzi zawsze bogate były w informacje. Altruiści nie powinni poprawiać innych, lecz Caleb raz skarcił Tris, gdy ta nie pożyczyła swej skakanki nieznajomej dziewczynce.

Erudycja Edytuj

Według Fernando Erudycja dzieli się na dwie strony: Erudyci pragnący wiedzy i marionetki Jeanine.Caleb był w tej drugiej grupie, chociaż z początku doskonale to maskował.Dlatego spotkanie go w siedzibie Erudycji było dla Tris takim szokiem. Caleb swą ambicją i posłuszeństwem szybko zdobył zaufanie Jeanine i został jej asystentem.Prowadził badania nad serum doskonałym.(Przepraszam...nad czym ?)

ZbuntowanaEdytuj

Kiedy Tris przybyła do kwatery głównej Erudycji, Caleb pomagał Jeanine prowadzić nad nią badania. Nie zrobił nic, by zapobiec egzekucji siostry, ponieważ wierzył, że postępuje słuysznie. Tris udało się uciec, lecz od tego czasu uważała Caleba za podłego zdrajcę. Gdy spotkali się ponownie, chłopak próbował wytłumaczyć, że ona pewnie zrobiła by to samo na jego miejscu, lecz Tris powiedziała że nigdy by go nie odprowadziła na jego własną egzekucję. Caleb wraz z Tris i jej przyjaciółmi wyruszył na misję za ogrodzenie. Kiedy trzeba było znaleźć ochotnika na samobójczą misję, która miała ocalić Chicago przed resetowaniem, Caleb dobrowolnie się zgłosił, bo wiedział, że to jedyny sposób żeby Tris mu wybaczyła. Kiedy siostra szła z nim do pomieszczenia kontrolnego, przypomniały jej się jej własne słowa. Tris zmusiła Caleba żeby został i poszła zamiast niego.

GaleriaEdytuj