FANDOM

Altruizm
Abnegation
CechaBezinteresowność
ZachowanieDbanie o innych

Odmówienie sobie niektórych praw i udogodnień
Odrzucenie egoizmu i próżności
Siedzenie w ciszy
Cierpliwe czekanie
Pochylenie głowy, podczas powitania na znak szacunku

Bycie szczerym, o ile nie uraża to drugiej osoby
Cechy fizyczneOdzież jest szara i prosta

Jedyną ozdobą jest zegarek

Kobiety mają włosy upięte w kok, a mężczyźni golą włosy na tak zwanego "jeża" altruistów
Funkcje w mieścieTworzą radę, czyli rząd miasta
Zbierają żywność i rozdają ubogim
LiderMarcus Eaton

Altruizm (bezinteresowność) — jedna z pięciu frakcji. Na Ceremonii Wyboru ich substancją były szare kamienie.

Historia Edytuj

FormacjaEdytuj

Altruizm został utworzony przez tych, którzy za błędy obwiniali egoizm natury ludzkiej. Wiele pokoju poprzez bezinteresowne działania i eliminację egoizmu ( to zdanie jest bez sensu). W ten sposób decydują się całkowicie zapomnieć o sobie i tylko służyć innym.

NiezgodnaEdytuj

Altruizm jest frakcją rodzinną głównych bohaterów − Tris i Cztery. Jednak obydwoje ją opuścili, przez co Erudycja miała kolejne powody, by krytykować tę frakcję. Dzięki tym nieprawdziwym wiadomościom inne frakcje nabrały podejrzeń co do poczynań Altruizmu i zaczęli bardzo poniżać jej członków. Pod koniec pierwszego tomu, Altruizm zostaje zaatakowany przez Nieustraszonych będących pod wpływem symulacji Erudytów. Wiele przywódców Altruizmu i zwyczajnych członków frakcji zginęło, jednak niektórzy zdołali uciec i schronić się w Serdeczności lub u Bezfrakcyjnych.

Cechy Edytuj

WyglądEdytuj

Altruiści chodzili w szarych, za dużych ubraniach. Kobiety uczesane były w kok, a mężczyźni byli zgoleni na tzw. jeża altruistów. Jedyną ozdobą, jaką mogli nosić, były zegarki.

Zachowanie Edytuj

Byli spokojni i cierpliwi. Nie wdawali się w kłótnie. W tłumie przepuszczali wszystkich i czekali, aż będą mogli przejść bez przepychania. Bezinteresownie pomagali innym, głównie bezfrakcyjnym.

Mieszkania Edytuj

Altruiści nie ozdabiali swych domów, posiadali jedynie meble niezbędne do normalnego funkcjonowania, takie jak łóżko, szafa, stół, krzesła. Lustra chowali za przesuwanymi panelami, a odkrywali je jedynie w dniu strzyżenia włosów.

Relacje z innymi frakcjami Edytuj

Erudycja Edytuj

Wroga frakcja. Erudyci często zamieszczali w prasie niepochlebne artykuły o przywódcach Altruizmu.

Nieustraszoność Edytuj

Nieustraszeni mówili na Altriustów sztywniacy.

SerdecznośćEdytuj

Serdeczność i Altruizm ściśle ze sobą współpracowały, przez co Serdeczni ( chcąc nie mieszać się do konfliktu, ale i nie pozostawiać Altruistów samym sobie) pozwolili członkom każdej frakcji schronić się w swojej siedzibie na czas wojny.

Praca Edytuj

Altruiści mogli:

  • być przewodniczącymi w radzie.
  • pomagać bezfrakcyjnym.
  • wykonywać testy predyspozycji.
  • wykonywać prace społeczne.
  • przetransferować do innej frakcji.
  • oraz jeść, pić i oddychać

Nowicjat Edytuj

Nowicjat Altruistów był najprostszym ze wszystkich nowicjatów, polegał on na odpracowaniu miesięcznych prac społecznych.

Posiłki Edytuj

Z racji surowych zasad, posiłki Altruistów były skromne. Jedli głównie mrożonki, konserwy, kurczaki i groszek. Przy stole rozmawiać mogli jedynie rodzice, natomiast dzieci odzywały się tylko w celu odpowiedzi na pytanie zadane przez dorosłego.

Znani AltruiściEdytuj

GaleriaEdytuj